Mobilní aplikace umožní kontrolu Vaší zdravotní péče
Ročně si svůj osobní účet zkontroluje přes 60 tisíc klientů České průmyslové zdravotní pojišťovny. Přístup k osobnímu účtu pojištěnce nyní usnadňuje i nová aplikace pro mobilní telefony ZDRAVÍ V MOBILU.
Nová mobilní aplikace České průmyslové zdravotní pojišťovny (ČPZP) ZDRAVÍ V MOBILU nabízí řadu funkcí. Jednou z nich je i zabezpečený přístup ke svým osobním údajům. Klienti ČPZP si tak mohou prakticky kdykoliv a odkudkoliv kontrolovat údaje ve svém osobním účtu pojištěnce.
Osobní účet pojištěnce obsahuje informace o zdravotní péči, kterou si na daného pojištěnce vykázala zdravotnická zařízení a kterou zdravotní pojišťovna zaplatila. Klienti zdravotních pojišťoven mají sice ze zákona právo požádat si o písemný výpis svého osobního účtu, ale jen jednou ročně. Vzhledem k tomu, že větší zapojení klientů do kontrolního procesu je ve vlastním zájmu zdravotních pojišťoven, usnadňují některé svým klientům přístup k osobním účtům. Zřejmě nejdále se v tomto směru vydala Česká průmyslová zdravotní pojišťovna, která umožňuje neomezený přístup k osobnímu účtu prostřednictvím jakéhokoliv počítače připojeného k internetu nebo nově díky nové aplikaci ZDRAVÍ V MOBILU, kterou si klienti mohou bezplatně stáhnout do svého smartphonu nebo tabletu.
„V osobním účtu přístupném přes aplikaci ZDRAVÍ V MOBILU si pojištěnec prověří, kolik korun zaplatila pojišťovna za konkrétní lékařské výkony, zjistí potřebné informace o svých lékařích a dostane se do seznamu užívaných léků," vysvětluje tisková mluvčí České průmyslové zdravotní pojišťovny Elenka Mazurová. O kontrolu účtů ze strany klientů ČPZP je zájem. V roce 2016 si svůj osobní účet zkontrolovalo 60 127 klientů, nejčastěji prostřednictvím elektronické přepážky ČPZP, dále osobně na přepážkách, poštou, e-podatelnou i telefonicky. Následně pojišťovna přijala ze strany klientů 344 podnětů na neoprávněně či chybně vykázanou zdravotní péči, k revizi vedlo 100 těchto podnětů.
"Za kontrolu ze strany klientů jsme rádi. Na případné nesrovnalosti ve vykázané zdravotní péči nás klienti upozorňují a my pak můžeme prověřit, zda jde o záměr či o neúmyslnou chybu. V loňském roce se díky revizím pojišťovně podařilo získat zpět na zdravotní služby téměř miliardu korun," říká tisková mluvčí České průmyslové zdravotní pojišťovny Elenka Mazurová a dodává: "Naším cílem je lidem zjednodušit přístup k osobním účtům, a tím opět navýšit počty klientů kontrolujících si své údaje, proto jsme při vývoji aplikace ZDRAVÍ V MOBILU do zabezpečených funkcí přidali i přístup k osobním účtům. Lze předpokládat, že snadnější přístup povede k vyššímu počtu podnětů ze strany klientů na neoprávněně vykázanou péči."
Aplikace ZDRAVÍ V MOBILU by měla do konce letošního roku umožnit, aby při zjištění nesrovnalostí v osobním účtu pojištěnce mohli klienti rovněž pomocí této aplikace rovnou nahlásit nesprávně vykázanou péči. Kdo chce mít ZDRAVÍ V MOBILU ve svém telefonu, může si aplikaci stáhnout zdarma na www.zdravivmobilu.cz, v APP Store a na Google Play.