Kód pojišťovny

Informace o přeshraniční zdravotní péči

16.07.2019

Pojištěnci České průmyslové zdravotní pojišťovny v příhraničních oblastech mají možnost využívat přeshraniční péči pro případy akutního ošetření. Mohou si také požádat o souhlas s cíleným vycestováním za zdravotní péčí do zemí Evropské unie. V roce 2017 jsme obdrželi 15 žádostí o vydání souhlasu s cíleným vycestováním za zdravotní péčí do zemí Evropské unie, v roce 2018 požádalo o souhlas s vycestováním za péčí 10 osob. Letos evidujeme zatím jen 4 žádosti. 

Většina žádostí byla schválena, protože šlo o péči, která není dostupná v České republice a byla to jediná možnost léčby. V roce 2017 jsme z uvedených titulů proplatili zdravotní péči ve výši 2 026 267 Kč, za rok 2018 ve výši 1 160 304 Kč. 

V případě akutního/ nezbytného ošetření v zemích EU, kdy je pacient ošetřen na základě průkazu EHIC, jsou náklady péče  přeúčtovány přímo ČPZP. Pouze spoluúčast pacienta, je-li v dané zemi běžná, je hrazena přímo pacientem. Jestliže pacient uhradí v zemích EU náklady nezbytné zdravotní péče v hotovosti, je oprávněn žádat na náhradu nákladů od své české zdravotní pojišťovny do výše dané předpisy státu, kde byla péče poskytnuta, nebo do výše ceny, kterou by obdobná péče stála zdravotní pojišťovnu v rámci českého systému. 

V případě vycestování  do jiného státu EU za účelem čerpání zdravotní péče bez souhlasu své zdravotní pojišťovny hradí náklady péče pacient poskytovateli sám a následně může požádat o dodatečnou náhradu nákladů do výše české ceny stejné péče (péče musí být hrazena i v ČR). 

Do vyřešení krizové situace ve Šluknovském výběžku vychází ČPZP vstříc svým pojištěncům tak, že mohou čerpat zdravotní péči kdekoliv v ČR, to znamená v jiných zdravotnických zařízeních, kterým ČPZP tuto péči zaplatí i nad rámec smluvních vztahů. Vstřícnost České průmyslové zdravotní pojišťovny se dotýká i poskytování přeshraniční zdravotní péče v Německu.

Povolení cookies

V ČPZP používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.