Ostrava, 9. června 2022 - Přibližně 400 tisíc nových průkazů zdravotního pojištění dostanou do schránek klienti České průmyslové zdravotní pojišťovny (ČPZP). Výměna se dotkne pojištěnců, kterým na konci září vyprší osmiletá doba platnosti průkazů.
„Doporučujeme všem klientům, kteří se přestěhovali na novou adresu, aby nám tuto změnu nezapomněli včas nahlásit,“ vyzvala klienty mluvčí zdravotní pojišťovny Elenka Mazurová. Změnu adresy pro doručení nového průkazu zdravotního pojištění je možné oznámit elektronicky na posta@cpzp.cz, telefonicky na telefonních číslech 810 800 000 a 597 089 205, nebo na kterékoliv pobočce ČPZP.
S ohledem na vysoké množství rozesílek budou průkazy s platností od 1. 10. 2022 distribuovány postupně podle krajů. Distribuce prvních 120 tisíc průkazů prostřednictvím České pošty začala již tento měsíc a týká se obyvatel Hlavního města Prahy, Jihočeského, Karlovarského, Královéhradeckého, Libereckého, Pardubického, Plzeňského, Středočeského a Ústeckého kraje a kraje Vysočina. Přibližně 61 tisíc průkazů pak na začátku července zamíří ke klientům v Jihomoravském, Olomouckém a Zlínském kraji.
Posledních 200 tisíců průkazů bude rozesláno klientům ČPZP v Moravskoslezském kraji. Klienti v okresech Karviná, Frýdek-Místek a Nový Jičín je dostanou v srpnu, zatímco v okresech Bruntál, Opava a Ostrava je mohou očekávat v září.
Nové průkazy dostávají klienti poštou do schránek. Nemusí pro ně chodit ani na poštu, ani na pobočku. Starý průkaz je možné vrátit pojišťovně, ale není to nutné. Klient jej může znehodnotit sám třeba přestřižením nůžkami.
Evropský průkaz zdravotního pojištění - European Health Insurance Card - EHIC prokazuje příslušnost ke konkrétní zdravotní pojišťovně a zajišťuje nárok k čerpání zdravotní péče v České republice i všech ostatních státech Evropské unie včetně Evropského hospodářského prostoru a Švýcarska podle platných předpisů.
Pět procent průkazů se vrací jako nedoručených
Z důvodu chybně uvedených doručovacích adres, které si pojištěnci neaktualizují, se nemalý počet modrých plastových kartiček vrací zpátky do zdravotní pojišťovny. „Dříve nedoputoval na správnou adresu zhruba každý desátý odeslaný průkaz, nyní se nám vrací zpět asi pět procent průkazek. Dotyčným klientům pak telefonujeme, píšeme emaily a zjišťujeme jejich nové adresy, na které průkazy redistribuujeme,“ uvedla mluvčí.
Poslední hromadná výměna modrých plastových kartiček v ČPZP proběhla před dvěma lety a týkala se asi 300 tisíc klientů ČPZP.