Kód pojišťovny

Klienti ČPZP dostali loni na přeplatcích více než 82 milionů Kč. Meziročně o 10 milionů Kč více.

18.02.2021

Ostrava 18. února 2021 - Částku přesahující 82 milionů Kč vrátila svým klientům za rok 2020 na započitatelných doplatcích za léky Česká průmyslová zdravotní pojišťovna (ČPZP). Meziročně tato částka vzrostla o 10 milionů Kč.

„Zvýšil se i počet klientů, kteří překročili zákonný limit. Doplatky za léky jsme loni vrátili 72 691 klientům, zatímco za rok 2019 to bylo 66 026 klientů. Podstatná část úhrady byla v obou letech vyplacena klientům nad 70 let,“ upřesnila tisková mluvčí České průmyslové zdravotní pojišťovny Elenka Mazurová.

Zdravotní pojišťovny vracejí přeplatky na léky čtyřikrát do roka, tedy za každé kalendářní čtvrtletí. Peníze automaticky dostávají zpět pojištěnci, kteří v daném období překročili zákonný limit. Ten u dětí a dospělých osob ve věku 65 až 69 let činí 1000 Kč. U osob s nahlášenou invaliditou, stejně jako u seniorů ve věku 70 let a starších, je 500 Kč. Osobám, kterým je od 19 do 64 let, se vrací přeplatky, pokud překročili zákonný limit 5000 Kč.

V případě ČPZP bylo pojištěnců nad 70 let, kteří za rok 2020 překročili zákonný limit,  57 863. Vztahuje se na ně vrácená částka 61,6 milionů Kč. Pojištěnců s nahlášenou invaliditou, kteří v roce 2020 překročili zákonný limit, pak třetí největší zdravotní pojišťovna v ČR eviduje celkem 1006 a za rok 2020 jim vracela 1,3 milionů Kč.

Klienti České průmyslové zdravotní pojišťovny mohou výdaje za svou zdravotní péči a tedy i překročení zákonného limitu sledovat online prostřednictvím mobilní aplikace Zdraví v mobilu.

 

Česká průmyslová zdravotní pojišťovna registruje téměř 1,3 milionu klientů. Třetí největší zdravotní pojišťovna v zemi má více než sto poboček po celé republice. Klientům spolu s dostupnou a kvalitní zdravotní péčí nabízí atraktivní příspěvky a programy plné výhod, slev a bonusů.

 

 

Povolení cookies

V ČPZP používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.