Kód pojišťovny

Přes osm milionů korun, meziročně téměř o milion více, vrátí ČPZP klientům za přeplatky na léky

11.05.2021

Ostrava, 11. května 2021 – Více než 8,2 milionu korun vrátí Česká průmyslová zdravotní pojišťovna (ČPZP) svým klientům za přeplatky na léky, které uhradili v průběhu ledna, února a března letošního roku.

„Uvedená částka je meziročně téměř o jeden milion korun vyšší a bude rozdělena mezi 18 939 klientů ČPZP.  Počet našich pojištěnců, kteří mohou očekávat vratku za přeplatek na léky, se proti 1. čtvrtletí 2020 zvýšil o 2 340,“ upřesnila tisková mluvčí pojišťovny Elenka Mazurová.

Většinu vrácených přeplatků - více než sedm milionů korun - obdrží pojištěnci starších 70 let. Nejvyšší přeplatky navzdory zatím krátkému časovému období dosahují až k hranici 9 000 korun. Loni za stejné období ČPZP vracela zhruba 7,3 milionu korun celkem 16 599 pojištěncům.

Zákonem stanovený roční limit na započitatelné doplatky za léky pro děti a seniory od 65 let činí 1 000 korun, zatímco invalidé a pojištěnci nad 70 let ho mají ve výši 500 korun. Ostatním občanům se vracejí přeplatky v případě, že překročí roční limit 5 000 korun. Do ochranného limitu regulačních poplatků se započítávají pouze doplatky za léčivé přípravky nebo potraviny pro zvláštní lékařské účely.

Kontrola přeplatků je u ČPZP možná kdykoli

Zdravotní pojišťovny vracejí peníze svým klientům za každé kalendářní čtvrtletí od zavedení ochranného limitu v roce 2008.  Výši započitatelných doplatků hlídá pojišťovna a přeplatky posílá klientům automaticky. Vratky za přeplatky na léky se posílají buď na bankovní účet klienta, nebo prostřednictvím poštovní poukázky.

Své výdaje za léky si mohou lidé zkontrolovat ve svém osobním účtu.  Výpis jim zdravotní pojišťovna pošle zdarma na vyžádání jednou ročně. Ke svým údajům se klienti třetí největší zdravotní pojišťovny v ČR mohou zdarma dostat kdykoli, pokud si zřídí přístup do elektronické přepážky, nebo si stáhnou aplikaci Zdraví v mobilu.

Povolení cookies

V ČPZP používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.