Kód pojišťovny

Žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ze dne 12. 11. 2024

Předmět žádosti:

Žadatel požádal o sdělení informací, jak postupovat ve věci nesouhlasu či nespokojenosti s léčebným postupem poskytovatele zdravotních služeb.

Sdělená informace:

ČPZP není oprávněna zasahovat smluvnímu poskytovateli zdravotních služeb („PZS“) do diagnostického a léčebného procesu konkrétního pojištěnce. Pojištěnec je oprávněn podat podle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů, proti postupu poskytovatele zdravotních služeb při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami stížnost, kterou je nutné adresovat nejprve tomu, proti němuž stížnost směřuje. V případě nesouhlasu či nespokojenosti s řešením Vaší stížnosti, je možné tuto dále adresovat správnímu orgánu, který PZS vydal oprávnění k poskytování zdravotních služeb, což je odbor zdravotnictví příslušného Krajského úřadu nebo Ministerstvo zdravotnictví ČR, případně své podání můžete také adresovat České lékařské komoře.

Zdravotní pojišťovny řeší pouze podněty v souvislosti s činností PZS hrazenou z veřejného zdravotního pojištění, konkrétně např. neposkytnutí vykázaného zdravotního výkonu. Ve své žádosti uvádíte nesoulad s provedením výkonu 02160 EDUKAČNÍ POHOVOR LÉKAŘE S PACIENTEM/RODINOU - OČKOVÁNÍ PROVEDENO. Poskytovatel zdravotních služeb je povinen zajistit, aby byl pacient srozumitelným způsobem v dostatečném rozsahu informován o svém zdravotním stavu a o navrženém individuálním léčebném postupu. Na základě Vašeho podnětu budou ČPZP učiněny příslušná opatření vůči PZS, přičemž na základě dodatečného šetření PZS může být výkon odečten (nejdříve však po 3 měsících).

 

Povolení cookies

V ČPZP používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.