Kód pojišťovny

Seznamujeme miminko s vodou

Ilustrační obrázek
Od kdy je nejlepší začít seznamovat dítě s vodou? Dítě lze prakticky seznámit s vodou kdykoli, a to nejlépe ihned po narození, jakmile se miminku zahojí pupeční jizva. Dítě nemá strach z vody, protože voda mu připomíná život v plodové vodě. Jestliže se však vztah k vodě postupně neprohlubuje a neupevňuje, může postupně zaniknout. Okolo šestého až osmého měsíce věku může vymizet zcela úplně. Tím však nemáme na mysli, že si dítě již nikdy nevypěstuje kladný vztah k vodě, ale může to trvat obtížněji.

Rozvoj psychomotoriky dítěte

Voda nadlehčuje a dítě se v ní může daleko snadněji a lehčeji pohybovat. Tím se také lépe rozvíjí motorika a psychika dítěte. Aby se dítě mohlo zdárně vyvíjet potřebuje získávat co nejvíc podnětů a stimulů. Malým dětem se líbí obvykle jak koupání v bazénku, tak i ve vaně.

Důvěra

Zpočátku se kojenec vůbec do vodních hrátek nezapojuje, ale postupně se otrkává čím dál víc a stává se aktivnější. Tím, jak se miminku zpevňují svaly je dítě schopno dokonce již ve čtyřech měsících splývat na hladině. Poloha na bříšku se používá až ke konci třetího měsíce věku, a to jen krátce pro zpestření.

Sprchování

Sprchování by mělo být vždy doplňkem plavání (jako součást otužování). Miminko bychom měli navyknout po každém koupání na sprchu. Pokud sprchu nemáme, můžeme miminko vodou opatrně polévat.

Čím je plavání kojenců tak prospěšné?

Plavání kojenců je prospěšné , jak pro děti, tak pro jejich rodiče. Vzájemně prohlubuje pocit sounáležitosti. Mimo to, plavání kojenců napomáhá k :
  • Přípravě základních plaveckých dovedností
  • Rozvoji psychomotorického vývoje dítěte
  • Otužování organizmu a posílení imunitního systému
  • Pěstování základních hygienických návyků
  • Rozvoji orientačních schopností dítěte
  • Přípravě na vstup do dalšího kolektivu
  • Větší chuť k jídlu i k spánku
  • Nácviku spolupráce a soustředění

Povolení cookies

V ČPZP používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.